SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu, sunduğunuz hizmet veya ürünlerin kullanıcılar tarafından aranırken; Google,Yandex,Bing gibi arama motorlarında organik olarak daha üst sıralarda yer almasını sağlayan dijital pazarlama hizmeti olarak adlandırılabilir.
e-Ticaret SEO çalışmaları, günümüzde hızla daha popüler bir hal almaktadır. Bu popülerlikle her geçen gün artmaktadır. e-Ticaret Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları, ilgili e-Ticaret sitesi üzerinde temel SEO ve e-Ticaret SEO çalışmalarını kapsamaktadır. Bu çalışmalar ile ilgili e-Ticaret sitesinin sunduğu hizmet veya ürünlerin organik olarak rakipleri arasından sıyrılıp; arama motorlarında daha organik olarak üst sıralara çıkmasını amaçlamaktadır.
e-Ticaret sitelerindeki SEO çalışmalarının temel hedefi web sitesi trafiğini artırmaktan çok web sitesinin daha fazla satış yaparak ilgili sitenin cirolarının artırılmasıdır.
Bir e-Ticaret web sitesine sahipsiniz. Ürünlerinizin kalitesinden ve fiyat avantajınız var. Ancak bunu yalnızca siz biliyorsunuz. Tabi ki geleneksel ticaret yapıyorsanız mevcut müşterileriniz bu durumun farkındadır. Ancak hangi durumda olursanız olun internet dünyasında rakiplerinizin SEO veya başka bir dijital pazarlama çalışması yapması durumunda mevcut veya potansiyel müşterilerinizin rakiplerinizle tanışması kaçınılmazdır. Bu bağlamda sizin de markanız için bu yatırımı düzenli ve sürekli yapmanız önem taşımaktadır. Tabi ki SEO yani arama motoru optimizasyonu çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar mevcuttur. Bu bağlamda Softwareplas, Ulusal SEO Ajansı olarak size aşağıdaki hizmetler sunmaktadır.
vb gibi web sitesini daha kullanışlı hale getiren ve bir e-Ticaret sitesini e-Ticaret sitesi yapan araçların mevcudiyeti çok önemlidir. Maksat siteye giren kullanıcıların satın alma dönüşümünü sağlamasıdır.
Web Sitesi Hızı ve Optimizasyonu: Yalnızca bir e-Ticaret web sitesine giren kullanıcı değil herhangi bir web sitesine giren kullanıcı, ilgili web sitesi üzerinde deneyimini oldukça hızlı bir şekilde yaşamak ister. Düşünün; kullanıcı web sitenize gelmiş ve bir ürün arıyor veya bir ürün satın alacak. Ancak web siteniz kullanıcı siteye giriş sağladıktan 10 saniye sonra bile tam olarak browserda görüntülenmiyor.
Web Sitesinin Güvenliği: Güvenlik sorunları müşterilerinizin güvenilir alışveriş algısına zarar vermekle beraber müşteri bilgilerinin 3. Kişiler tarafından çalınmasına da sebebiyet verebilir. Bu olumsuz durumların yaşanmaması için birçok yöntem mevcuttur. Bu bağlamda; e-ticaret sitelerini saldırılara karşı koruyan, ağdaki trafik akışını kontrol altında tutan, IP, port, web ve içerik filtrelemesi sağlayan bir güvenlik duvarı olan FIREWALL, çift aşamalı ödeme sürecini sağlayan 3D GÜVENLİ ÖDEME, bilgilerin yalnızca hedef kişiye aktarılmasını sağlayan SSL ve tabi ki güvenilir bir e-Ticaret Yazılım altyapısıdır.
Ürün Çeşitliliği: Gün geçmiyor ki yeni bir e-Ticaret sitesi yayına alınmasın. Bu da yüzlerce ürün ve alternatif demek oluyor. Alternatif ürün ve hizmetlerin farklı platformlar altında sunulması da hem rekabeti artırıyor hem de kullanıcıların çapraz ürün alımlarını kuvvetlendiriyor. Butik bir ürün gamınız veya hizmet listeniz yoksa sunduğunuz ürünlerin ya da hizmetlerin çeşitlilik göstermesi kullanıcı açısından oldukça önemlidir. Örneğin; moda sektöründe satış yapıyorsunuz. Her sene değişen moda ve moda akımlarına uyum sağlamalısınız. Bu tabi ki kolay bir işlem değil. Ancak kullanıcıların bu beklenti içinde olduğunu unutmamak ve sonraki yıllar içindeki duruşumuzu buna göre belirlemek oldukça önemlidir. Sitenizi düzenli olarak takip eden bir kullanıcı her geldiğinde aynı söylem ve ürünleri görüyorsa bir sonraki seferinde rakibinizin de web sitesini incelemeyi deneyimleyebilir.
Stok Takibi: Stok takibi ürün çeşitliliği kadar hedef kitlenizi sizinle uzun soluklu bir yolculuğa çıkararak; “Marka Algısı” oluşturur. Onlarca kategori ve yüzlerce ürünü olan bir web sitesinin elbette ki her ürününü sürekli olarak stoklarında barındırması zor olabilir. Ancak bu durumu bir şekliyle markanız için pozitife dönüştürüp müşterilerinizi daha memnun kılabilirsiniz. e-Ticaret web sitesi içinde “Stoklara Düşünce Haber Ver” veya “Bu Ürünü de Beğenebilirsiniz” gibi modüllerle müşterilerinizle iletişimi sürekli kılarak dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.
Sunulan Cazip Teklifler: Geleneksel ticarette de e-Ticarette de kullanıcıların vazgeçilmezi kampanyalardır. Bu kampanyalar ister Anneler Günü gibi özel bir gün ister normal bir gün için hedef kitlelerinizi harekete geçirecek adımlardır. Burada dikkat edilmesi gereken adımlar ise;
Ürün Görsellerinin Kalitesi: e-Ticaret kullanıcıları geleneksel ticaret müşterileri gibi ürünü elle tutamaz gözle göremezler. Burada en yakın hissiyatı tercih ettiğiniz ürün görselleri ile sağlarsınız. Önemli olan tercih edilen görsellerin sattığınız ürünle aynı olması ve ürün için taahhüt ettiğiniz özellikleri sağlıyor olması. Kullanıcı ilgili e-Ticaret sitesine geldiği zaman önce ürünü görsellerden tanımaya ve anlamaya çalışır. Ürün görsellerinizin kalitesi ile bu süreci çok daha hızlı bir şekilde satın alma adımına taşıyabilirsiniz.
Rakip Analizi: Rakip analizi hem ticaret yapanın gerçekleştirdiği bir süreçtir. En azından olması gerekir. e-Ticaret sitelerinde SEO yani arama motoru optimizasyonu yaparken rakiplerinizin neyi doğru veya neyi yanlış yaptığını analiz edin. Kendinizi bir kullanıcı olarak görerek pazarda büyük pay sahibi rakiplerinizden alış veriş yaparak süreçleri analiz edin. Nasıl ürün görseli tercih edildiği, ne gibi satın alma sürçlerine sahip olduğu, hangi anahtar kelimelerle ön sıralarda yer aldığı vb sorulara yanıt arayın. Tabi profesyonel destek alarak bu süreçlerin daha doğru analiz edilmesini sağlayabilirsiniz.
SEO – Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının bel kemiği olan özgün ve güçlü içerikler, sahip olduğunuz e-Ticaret sitesinin arama motorlarında daha hızlı ve güçlü bir şekilde konumlanmasını sağlar. Bu süreç bir anda olabilecek bir aşama değil. Ancak kategorileriniz ve ürünleriniz için hazırlanan zengin içeriklerin hedeflediğiniz ciroları yakalamanızı olumlu yönde etkileyeceğini unutmayın. İçerikler hazırlanırken siz veya ekibiniz bu süreçte müdahil olacaktır, olmalıdır. Ancak profesyonel SEO desteği alıp arama motoru optimizasyonu başarılarınızı daha güçlü ve kalıcı kılabilirsiniz.
Günümüzde kullanıcı satın alma alışkanlıkları sürekli değişmektedir. Bu değişim ile Google gibi arama motorlarının yükselişi ve buna bağlı olarak da web sitenizin ama sonuçlarındaki yükselişi oldukça büyük önem kazanmaktadır. Kullanıcılar satın alma işlemi yapmadan önce ürün veya hizmet arayışlarını %90 orandan fazla şekilde arama motorlarında aldıkları sonuçlar ile yönlendirmektedir. Bu yönlendirme sürecinde marka, ürün veya hizmetleriniz için hedeflediğiniz dönüşümlerin tutması amacıyla başta SEO yani arama motoru optimizasyonu olmak üzere birçok dijital pazarlama hizmetinden faydalanmanız oldukça önemlidir. Bu bağlamda Ulusal ve Yerel Çözüm ortağınıza ulaşmak için bizimle iletişime geçin!